Bezorging, Retourneren & Ruilen

Verzending

De bestelde items zullen binnen een levertijd van 1-3 werkdagen bij je bezorgd worden. Wij maken gebruik van verzending door PostNL.


Gratis bezorging bij bestellingen boven de 50 Euro
De verzendkosten vor bestellingen onder de 50 Euro bedragen 4 Euro


Je kunt er voor kiezen om je bestelling thuis te laten bezorgen of ter plaatse op te halen bij VILA Utrecht. 

Zodra je bestelling vanuit onze winkel verzonden is, dan ontvang je een verzendbevestiging per e-mail en/of sms met een track&trace code. Zo kun je je pakketje volgen, het kan tot 36/48 uur duren voordat de trackingsinformatie van jouw bestelling beschikbaar is.

Retourneren

Alleen aankopen via www.vila-nederland.nl worden retour/in behandeling genomen. 

Let op: Wij zijn geen onderdeel van www.vila.com en kunnen helaas niet helpen met aankopen die daar gedaan zijn. Daarvoor verwijzen wij u naar de klantenservice die benoemd wordt in de orderbevestiging van www.vila.com

Bestelling gedaan via www.vila-nederland.nl?

Je hebt vanaf de ontvangstdatum 30 dagen de tijd om je pakketje te retourneren. Meld je retour aan door een mail te sturen naar: vinld400765@bestseller.com. 

In de mail zet je de volgende gegevens:

  • Naam
  • Ordernummer
  • Item(s) die retour komen + een eventuele reden

Als je de retour via de mail doorgeeft, zullen wij een retourlabel via de mail terugsturen. Deze is in te leveren bij je dichtstbijzijnde PostNL-punt.

Wanneer je voor deze manier van retouren kiest, zullen wij tijdens het terugstorten van het aankoopbedrag 5 EURO inhouden voor de retourkosten. Zo hoef je zelf niet te betalen bij het postkantoor. Op deze manier ben je goedkoper uit, dan als je zelf de retourkosten betaald. Dit geldt voor onze klanten in Nederland.

Indien je geen gebruik wil maken van het retourlabel, mag je jouw retour per post (kosten voor eigen rekening) opsturen naar de winkel. Let op: Dit geldt alleen voor bestellingen die zijn gedaan via vila-nederland.nl en NIET via vila.com. Met deze retourneringen kunnen wij niets doen.



Mocht je de artikelen terugsturen, vergeet dan niet de factuur mee te zenden met je retourpakket. Zo kunnen wij de retour het snelst verwerken.
Als we de item(s) retour ontvangen hebben storten we het aankoopbedrag terug. Dit geldt ook voor item(s) die in de SALE gekocht zijn.
Je mag een retour natuurlijk ook afgeven in één van onze winkels. Dan betaal je geen verzendkosten. Neem dan alsjeblieft ook je factuur mee naar de winkel, voor een optimale verwerking van je retour.

Ruilen

Wil je je item liever ruilen voor iets anders? Geen probleem. Wanneer je ons even mailt op vinld400765@bestseller.com. Zorgen wij ervoor dat je nieuwe item(s) klaar liggen.
Zodra je ruiling bij ons binnen is sturen wij je nieuwe item naar je op (de verzendkosten voor het nieuwe item zijn natuurlijk voor onze rekening). De retourkosten bij een ruiling blijven voor eigen rekening. 
Net als met retourneren kun je ook voor ruilingen terecht in onze winkels. Vergeet bij een ruiling ook niet je factuur mee te nemen.


Uitzonderingen op retour

  • Sokjes en panty’s kunnen vanwege hygiënische redenen niet retour gestuurd worden.
Retourvoorwaarden
  • Het artikel is niet gedragen 
  • Alle kaartjes zitten nog aan het product
  • Het artikel is retour binnen 30 dagen na ontvangstdatum
  • Het artikel wordt in goede staat bij ons afgeleverd